lørdag 31. mai 2008

Skoleveven




På fredag var jeg på kurs holdt av Skoleveven. Skoleveven er en leverandør av hjemmesideløsninger for skoler. Levre har brukt Skolevevens løsning i godt over to år nå, og er stort sett veldig fornøyd.

Denne gang var det design som var hovedfokuset, spesielt fordi Bærum kommune ønsket en mer helhetlig design på skolenes hjemmesider. Vi måtte forandre ganske mye på vår hjemmeside, nå ligner den veldig lite på en skoles hjemmeside, og mer på en firmahjemmeside. Om det er positiv eller ikke, vet jeg ikke...

Siden er fortsatt under endring, men du kan vurdere det foreløpige resultatet her. Mest opplagt er det vel at bildet øverst på siden må byttes ut.




Jeg opplever at skolens hjemmeside er en stadig sterkere del av samarbeidet mellom hjem og skole, og synes det er veldig spennende å jobbe med kommunikasjonsbiten innen IKT.




Skolevevens løsninger kan anbefales på det varmeste. Det er en enkel løsning som gjør lærerne i stand til å bidra til en levende hjemmeside. Jeg har også brukt Skolevevens løsning til å lage hjemmeside for huseierforeninga der jeg bor.

Ingen kommentarer: