torsdag 22. mai 2008

En side i Dagbladet...

I dag kan man lese om meg i Dagbladet!

Det er jammen merkelig å se seg selv i en riksavis, "15 minutes of fame"...

Bakgrunnen for at jeg ble intervjuet er at jeg tidligere i år søkte jobb utenfor skolen, og dette passet inn i denne journalistens vinkling på lønnsoppgjøret og lærernes lønssutvikling.


Jeg må innrømme at jeg ikke er så jobbsøkende som det kan se ut som i artikkelen, litt må man jo spissformulere seg for å tydeliggjøre poenget om dårlig lønn i skolen. Ellers synes jeg artikkelen ble veldig bra, både i forhold til hva jeg virkelig svarte journalisten og i forhold til å sette søkelyset på et problem i den norske skolen. Nemlig at det er vanskelig å holde på kompetanse siden flere lærere tiltrekkes av jobber utenfor skolen.



Hvis du ikke har Dagbladets utgave for torsdag 22.5. for hånden, kan myse på bildet. Eller du kan lese saken i Dabladets tekstarkiv.

Ingen kommentarer: