Etter dette holdt opplæringsdirektør i Hordaland fylkeskommune, Svein-Erik Fjeld, et engasjert innlegg titulert "...et avgjørende øyeblikk i utdanningens historie..." som omhandlet det paradigmeskiftet vi er midt inne i med tanke på kommunikasjon, (global) kunnskap og bruk av IKT i undervisningen. "Vi vet ikke hvor vi skal, det er nesten som om vi er ute på en digital blåtur", uttalte Fjeld som en kommentar på at vi såvidt er inne i denne omfattende omveltningen.
kreativfilm.no vant ITU's kreativitetspris. Dette er en nettside opprettet av noen lærere fra en skole i Stavanger. Her ser det ut til å være mange flotte tips om man har lyst til å jobbe med animasjon i k&h-timene.

Dag 2:
Grunnet sykdom fikk jeg ikke fulgt opp denne bloggen i forhold til dag 2 av konferansen. Kort oppsummert ble min store forventning til Google Apps definitivt ikke innfridd. Googles representant var en dansk google-kar som sikkert kunne mye om Google, men han snakket fint lite av hvordan man kunne bruke Google Apps i undervisningen.
Han holdt seg stort sett til velkjente floskler om den digitale utviklingen i skolen/samfunnet, samt en overfladisk forklaring av hva Google Apps for skolen kunne være.
Jeg var ikke klar over at det fantes et helt system for skoler/utdanningsinstitusjoner - det virket litt overveldende for meg som bare hadde lyst til å prøve dette i en klasse. Jeg har brukt Google Apps i private sammenhenger, og så for meg store fordeler ved at elever kunne skrive på samme dokument til samme tid.
Dessverre ble jeg altså ikke fristet til å prøve ut Google Apps i praksis, derfor jobber jeg nå med et prosjekt på 7. trinn hvor vi prøver ut PBWiki-verktøyet. Mer om det senere.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar